Kontti

Kontti on Kohinan koskitukikohta ja toiminnan keskus Kotkassa Kymijoen Pernoonkoskilla. Konttia käyttävät Kohinan jäsenet ja Kontilta käsin kohinalaiset käyvät melomassa Kymijoella.

Kontissa järjestetään Kohinan kurssitoiminta ja muita tapahtumia. Kontilla säilytetään myös seuran melontakalusto. Kontti sijaitsee maaseutumaisemassa peltoaukean ja muinaismuistoalueena suojellun koskenrantaharjun välissä lähellä Sittarännin koskea.

Kontissa on talvilämmin klubirakennus ja erilliset kalustovarastorakennukset, jotka ympäröivät suurta suojaisaa pihaterassia. Varastorakennuksen katolla on iso kattoterassi grillipaikkoineen. Klubirakennuksessa on iso ja korkea klubitila, täysin varusteltu keittiö, sauna, pesu- ja wc-tilat sekä parvi. Klubitilaa käytetään kurssien kokoontumiseen, oleskeluun ja isojen ryhmien yöpymiseen. Klubissa on kalustus ja av-varustus 20 hengen kokouksille.

Kohina on saanut EU-rahoitusta tukikohdan rakentamiseen. Kohinalainen voi saada Kontin ja kalustokonttien avaimen, kun hänelle on neuvottu Kontin ja seuran kaluston käyttöperiaatteet. Avaimia voi kysyä hallitukselta.