Alkeiskurssit

Majoitus:
Majoitumme Kohinan koskitukikohta Kontilla. Kontilla on patjoja riittävästi, mutta ottakaa mukaanne omat lakanat, makuupussi tai kunnon petivaatteet (makuupussi ei yksin riitä, alla pitää olla lakana) ja tyyny. Kontin pihalla on myös mahdollista yöpyä omassa teltassa.

Ruokailu:
Kontilla on hyvät ruoanlaitotilat, astiat, tiskikone, mikro, jääkaappi, pieni pakastin ja hieno grillipaikka, joten ette tarvitse mukaanne kuin omat ruokatarpeet ja juomat. Kannattaa muistaa ottaa jotakin evästä vesille, esimerkiksi myslipatukat ovat hyviä, ettei nälkä pääse keskeyttämään melontaa. Vähiten ylimääräisiä kilometrejä tulee, kun tulomatkalla käy kaupassa Karhulassa. Kurssiviikonlopun ohjelma on sen verran tiivis, että tarvittavat ruoka- ja juomatarpeet tulee hankkia ennen Kontille tuloa.

Varusteet:
Kohinalla on kurssilaislle kajakkeja, meloja, aukkopeittoja, liivejä ja kypäriä. Leiriläisillä tulee olla mukana oma melonta-asu, mieluiten märkä- tai kuivapuku ja uimiseen soveltuvat tossut. Koskimelonnassa kastuu joten esim. surffarin märkäpuku sopii hyvin. Kumiset tai neopreeniset melonta/sukellus tossut ovat parhaat ja tekevät kivisillä rannoilla kävelystä hieman mukavampaa. Urheilukerrastot melotavaatteiden alla ovat mukavia, ja kylmän sattuessa fleece-vaatteet lämmittävät mukavasti.

Aikataulu & sisältö:

Perjantaina kokoonnutte tukikohta Kontille kello 18.00. Aluksi etsimme kaikille sopivat kajakit ja muut varusteet. Sen jälkeen käymme kokeilemassa kotirannassa, miten koskikajakeilla melotaan suoraan. Kokeilemme myös kajakista poistumista, jotta jokainen pääsee uimaan jo ensimmäisenä iltana. Sauna on kuitenkin lämmin.

Lauantaina on tarkoituksena mennä jo virtaavaan veteen. Aluksi harjoittelemme virtaan menemistä ja pienten virtojen laskemista aivan tukikohtamme Kontin lähivirroissa.
Iltapäivällä pidämme muutaman tunnin lounastauon, jonka jälkeen siirrymme Pernoonkoskilla ylemmäs isompiin virtoihin, jopa koskiin, ja koitamme hieman vaikeampia juttuja: akanvirtaan tulemista, virranrajojen ylittämistä, lossaamista jne. Lopettelemme lauantain melonnat kuuden maissa, jotta kaikki ehtivät riittävästi saunoa, grillailla ja jutella.

Sunnuntaina on suuntana alueen suurin koski Torminvirta! Laskemme Torminvirtaa useita kertoja, kurssin huimapäät voivat jopa koettaa surffailla kosken suuria aaltoja. Lopulta laskemme kaikki Pernoonkoskien suuret kosket, Torminvirran, Rauhankosken ja Sittarännin. Melonnan jälkeen voi pitää lounastauon. Iltapäivällä siivoamme yhdessä Kontin ja sen ympäristön sekä osallistujat saavat kurssitodistukset kurssitodistukset. Päätämme kurssin viimeistään kello 16.00.

Kurssin käyneinä kaikki ovat tervetulleita Kohinan jäseniksi. Ohjaajat vastailevat mielellään kysymyksiin lajista, seurasta ja sen toiminnasta.

Muuta:

Kurssin alaikäraja on 15 vuotta. Alaikäiset voivat osallistua kurssille vain huoltajan seurassa. Muistathan tarkistaa vakuutusturvasi! Järjestäjälle on toiminnan vastuuvakuutus, mutta osallistujia ei ole vakuutettu tapaturmien varalta järjestäjän toimesta.

Kurssien hinnat 2024

210€/henkilö

Kurssin osallistuja voi halutessaan liittyä kurssin jälkeen Kohinan jäseneksi. Kurssin hintaan sisältyy vuoden 2024 liittymis- ja jäsenmaksu.

Hinnat sisältävät kajakin varusteineen sekä majoituksen.