Jatkokurssi

• pe-su 7.9.6.2024
  • Kontti

Maksuton jatkokurssi vain Kohinan jäsenille!

Jatkokurssilla keskitytään creek-melonnan kehittämiseen. Tavoitteena on antaa osallistujille valmius laskea III-tason koskia turvallisesti. Kurssilla harjoitellaan tehokasta kajakin hallintaa, hankalampien akanvirtojen ottamista, virtaanlähtöä voimakkaaseen päävirtaan, boof-melontaa, surffausta (sivu ja etu), laskulinjojen suunnittelua ja turvallisuuden varmistamista. Kurssi toteutetaan Kymijoella Pernoolla, Ahvionkoskella ja/tai Koivukoski-Langikoski -välillä vesitilanteesta riippuen.

Kurssi on tarkoitettu kaikille Kohinan jäsenille, joilla on halu päästä seuraavalle tasolle creek-melonnassa. Harjoitukset räätälöidään osallistujien tason mukaan, mutta Pernoonkoskien tulisi olla tuttu ympäristö, jossa perusmelonta sujuu jo hyvin. Eskimokäännös ei ole välttämätön, mutta kurssilaiset vastaavat toistensa pelastamisesta. Kurssilla käytetään laskukajakkeja ja tukikohtana käytetään Konttia.

Kurssi alkaa perjantaina klo 19:00 ja päättyy sunnuntaina n. klo 16:00.

Kuva: Ilkka Tenhunen